LV | EN

26
February

Igauņu jaunais brašulis

Tonis Hommik ir jauns igauņu sacīkšu braucējs, kurš priecē autošosejas fanus Baltijas valstīs jau vairākus gadus, iepazīts igauņu Junioru klasē, tad uzrādījis strauju progresu BMW 325 klasē, kur cīnījies par visaugstākajām vietām. Nākamgad Tonis metīs izaicinājumu pieredzējušiem konkurentiem Baltic GT klasē, kur starts ar kādreizējo Ulda Timaka Opel Astra OPC. Piedāvājam nelielu interviju par un ap autošoseju Baltijā.

 

Facebook.com/autososeja: “Tu sāki savu autošosejas sacīkšu karjeru Igaunijas junior klases kausā un turpināji BMW 325 klasē, kur pavadīji trīs gadus. Kāda ir tava autosporta pieredze pirms tam un kā tu izlēmi nodarboties ar autosportu?”

 

“Mana sacīkšu karjera sākās ar braukāšanos pa aizsalušiem ezeriem ziemā un dažādās amatieru autosporta disciplīnās ar ielas mašīnu. Tad mans tēvs nopirka Mika Mātena veco Opel Kadett un sāku piedalīties “Superkross” sacīkstēs.

 

Esmu autošosejas piekritējs jau no bērnības, kad apmeklēju teju visas “Golf 1600” sacīkstes laikā posmā no 2000. Gada līdz 2003, jo mans tēvs bija treilera vadītājs Jākam Mātenam un viņa komandas biedram.”

 

Facebook.com/autososeja: “Trīs sezonas startēji igauņu BMW 325 klasē, kļūstot ātrāks ik gadu. Kā bija sacensties monoklasē ar teorētiski vienādām automašīnām?”

 

“Tā bija ļoti laba pieredze, jo mūsu komandai tā bija pirmā saskaršanās ar aizmugures piedziņas auto. Ar katru nedēļas nogali mācījāmies būt arvien ātrāki. Identiski auto iemācīja braukt prātīgāk un efektīvāk.”

 

Facebook.com/autososeja: “Kāpēc Raimo Kulli bija neapturams šīs trīs sezonas?”

 

“Viņam bija labs auto, lieliska komanda un daudz treniņos ieguldītā darba. Turklāt Raimo brauc ļoti gudri un viņam ir milzīga pieredze.”

 

Facebook.com/autososeja: “Ar kuru konkurentu bija visgrūtāk sacensties?”

 

“Viena no labākajām cīņām man bija ar manu komandas biedru Miku Mātenu manas pēdējās pilnās sezonas sacīkstē.”

 

Facebook.com/autososeja: “Ko tu uzskati par savu lielāko panākumu?”

 

“2009. gadā “Dynamit” sacīkstēs Pērnavā pirmo braucienu, kad pamanījos finišēt otrajā vietā Super1600 klases braucienā. Sacensību sākumā sāka līt un visi
dalībnieki brauca ar sliku riepām. Tās bija manas otrās sacīkstes Super 1600 klasē.”

 

Facebook.com/autososeja: “Tev bija diezgan šausminoša avārija Biķerniekos “Motormuzejs” līkumā pirms pāris gadiem. Kas notika?”

 

“Ātrums bija pārāk liels un par vēlu iegriezu līkumā, līdz ar to aizmugurējais labais ritenis uzbrauca uz apmalītes un zaudēju kontroli pār auto.”

 

Facebook.com/autososeja: “Tu esi nopircis diezgan leģendāru Opel Astra automobili, kas uzvarēja Baltijas čempionātā B2000 klasē 2003. Gadā ar Ģirtu Krūzmani pie stūres un arī vēlāk tam bija cienījami sasniegumi. Ar šo mašīnu varēs braukt “BaTCC” čempionāta GT klasē ar tilpumu līdz 2500 cc. Kādi mērķi un cerības uz gaidāmo sezonu?”

 

“Man tika izteikts labs piedāvājums par mašīnu, turklāt bija arī vajadzīgie līdzekļi – šķiet, ka šī bija laba investīcija. Es ceru piedalīties dažos BaTCC posmos un mācīties cik vien daudz iespējams, jo tā atkal ir jauna situācija visai komandai. Bet, protams, vēlos turpināt auto panākumus.”

 

Facebook.com/autososeja: “Kāpēc izvēlējies GT klasi, nevis turpināji braukt BMW 325?”

 

“Vēlējos braukt ar sliku riepām – GT klase Baltijā vienīgā atļauj piedalīties ar tādām.”

 

Facebook.com/autososeja: “Kura trase un kurš pagrieziens ir tavs visiecienītākais Baltijā?”

 

“Visvairāk man patīk Biķernieku trase, jo tā ir senatnīga ar īpašu auru. Vislabākais pagrieziens ir Biķerniekos “Ozols”, tā vieta, kas ir virs tuneļa.”

 

Facebook.com/autososeja: “Kā tu redzi BaTCC sērijas nākotni tuvākos gados?”

 

“Es ceru, ka BaTCC kļūs dzīvāks, dalībniekiem bagātāks, tur būs daudz interesantu sacīkšu un lieliska sacensību atmosfēra.”

 

Facebook.com/autososeja: “Kam vari izteikt pateicību par līdzšinējiem un turpmākiem startiem?”

 

“Gribu pateikt paldies visiem, kas palīdzējuši sekot manam sapnim. It īpaši mania ģimenei, visiem “Ants Racing” vīriem(Raul Karu, Peeter Karu, Mikk Maaten, Mait Hommik, Albert Sarg, Jason Matas, Tonu Taalimae) and Andim Meilandam par mašīnu.”

Leave A Reply